luni, 26 aprilie 2010

Ipocriti 2.0

Initial aveam de gand sa scriu despre cum ma jucam eu de-a v-ati ascunselea si cu tevi de cornete in '95 prin Atheneul Roman si despre cum ridicam nori de praf cand jucam fotbal in parculetul din spatele magazinului Eva, dar m-am sucit! Am sa scriu despre ipocriti, despre cei care uita de unde au plecat, in speta despre cei care ma urmaresc sau nu pe twitter. Voi scrie despre toti utilizatorii romani de twitter.

M-a atentionat @hoinaru azi dimineata, ca a citit un post de-al lui @arhi, care detalia despre cum twitterul se transforma, treptat, intr-un cocalarism de genul hi5, fiindca nu suntem relevanti. Total adevarat! Doar ca, printre cuvintele lui observ un egoism fantastic (il gasiti in ultimul paragraf)*, care ma intriga puternic, mai ales fiindca tocmai despre asta este vorba in toata povestea asta cu twitterul, mai ales in cel romanesc: sa luminam, in limita posibilitatilor, societatea romaneasca, sa ridicam nivelul cultural al oamenilor, sa cream retele sociale mari si puternice si, cel mai important, sa facem toate chestiile astea simtindu-ne bine. Prin intalniri de genul lecturi urbane, bikewalk, letsdoitro sau "n" alte intalniri de genul acesta, care aduc un plus societatii romanesti.

In alta ordine de idei, relevanta pe twitter, despre care am fost atentionat azi dimineata, poate fi pastrata doar de cei care se axeaza pe o anumita nisha (de fapt de branduri si nu de persoane fizice), iar atat timp cat folosesti social media doar pentru multumirea ta psihica si pentru socializare, nu vei putea vreodata sa ai toate tweeturile targetate pe cei 40, 400 sau 4000 de followeri, pentru ca atunci ar insemna ca tu, la randul tau, ai un target prin acele tweeturi, ceea ce nu este cazul pentru majoritatea utilizatorilor de twitter din world wide.

Eu inteleg ca oameni ca @arhi vad twitterul ca pe un tool de marketing si de promovare si mi se pare normal sa o faca, dar se pare ca uita ca inainte de twitter a fost facebook, iar inainte de facebook a fost hi5, deci el, ca si noi, este doar un utlizator mai evoluat in materie de social media, fata de cei care vin din urma si care au tot dreptul sa intre in orice mediu si sa spuna orice le trece prin cap, pentru ca, la fel ca si noi, sunt utilizatori de internet, mai mult sau mai putin evoluati in acest domeniu.

*{ultimul paragraf} Ce trebuie sa inteleaga utilizatorii romani de twitter este ca siteul asta nu este un mediu al celor care lucreaza in online, ci un modul de socializare inter-clase sociale. Daca vreti mai mult de atat luati exemplul celor care vor sa socializeze strict pe nisa asta si folositi numai reteaua sociala Linkedin. Acolo nu va veti "lovi" (deocamdata) de "specimene" ca cele de care se fereste arhi, oameni despre care el crede ca ii vor tine departe de social media pe "oamenii cu potențial, care poate ar avea ceva de spus pe twitter, nu mai pot fi atrași în zona asta" (in speta oameni care nu si-au bagat inca banii in social media si pe care arhi ii asteapta cu nerabdare in mediul lui - poate sunt subiectiv, dar eu asta inteleg)

Eu, spre exemplu as fi vrut sa il urmaresc pe @arhi, fiindca e un blogger important in mediul online romanesc, dar, pe de alta parte, unele posturi mega-scarboase SI FARA RELEVANTA de-alea lui m-au facut sa ma abtin sa-l mai urmaresc, nu sa fac haos
.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]

<< Pagina de pornire